Implementering af NAV integrationen

I denne artikel kan du læse omkring hvordan du implementerer Risika integrationen til jeres Microsoft NAV.

Understøttede versioner af Risika integrationen: 

NAV on-premise: 2013, 2013R2, 2015, 2016, 2017, 2018

 

Implementering af Risika integrationen 

Følgende valgmuligheder er tilgængelige angående implementering af Risika integrationen til jeres Microsoft Business Central. 

 

Implementering

I kan enten selv stå for implementeringen af integrationen, eller I kan mod et implementeringsgebyr, få Risika til at implementere integrationen hos jer. 

Hvis Risika skal gøre dette, så kan dette aftales med jeres kontaktperson. 

Hvis I selv skal stå for det, så er der følgende muligheder, alt efter hvad for en version som I bruger. 

On-premise 

Hvis I bruger en af de understøttede versioner af Navision, så fremsender vi integrationen i en .fob-fil, som skal indlæses i jeres Navision. 

 

Opsætning inde i Navision

Når integrationen er installeret I jeres miljø, så skal der opsættes nogle få indstillinger får at integrationen kan begynde at hente data fra Risika, og indlæse det I jeres Navision. 

Følgende punkter skal være udfyldt: 

Token 

Dette er jeres API token. Denne får i fremsendte, så snart at I har købt adgang til Risikas produkter og services. Jeres token vil indeholde en lang række tal og bogstaver. Det er vigtigt at jeres token indeholder "jwt" i starten. 

Eksempel på token: 

jwt XxXxX034XXxx38x8034XX9755X56X899X0xxX866X9x98x98442X

Risika API URL 

Følgende URL skal indsættes: 

https://api.risika.dk/v1.2/

 

Kredit beregningsmetode

Denne afhænger af om I har købt adgang til vores BOHR eller NEWTON kreditmodel. Som udgangspunkt er BOHR med I alle vores pakker, hvor at NEWTON er vores machine learning model, som man kan købe adgang til. 

Du skal derfor blot vælge den kreditmodel som I har adgang til. Som default er BOHR valgt.