I denne artikel kan du læse mere omkring hvordan du kan bruge Risikas integration til Microsoft NAV/BC. Dette er en overordnet guide, til begge systemer, da de minder meget om hinanden. Vær dog opmærksom på, at udseendet kan variere alt efter hvilket system og version i anvender.
Risikas kreditmodul
Risikas kreditmodul finder du ude i højre side af jeres NAV/BC. Som udgangspunkt vil det være tomt indtil der bliver indlæst data.
På nuværende tidspunkt, er Risikas kreditmodul kun tilgængeligt på jeres debitorer. Dog kommer det meget snart på kreditorer også.
Oprettelse af debitor
1. Klik på "Ny" oppe i menuen.
2. Vælg "tomt debitorkort"
3. Indsæt CVR nummer i feltet "SE/CVR-nr."
4. Klik på "Risika kreditmodul" og klik herefter på "Opdatér kundeinformation" eller "Opdatér kreditscore".
Opdater kundeinformation indhenter alle stamdata på virksomheden.
Opdater kreditscore indhenter Risika score, kreditmaks, nøgletal osv.
Automatisk opdatering af data
NAV/BC kan automatisk indhente data fra Risikas database, sådan at I altid har de nyeste informationer på jeres kunder.
Dette kan gøres via Opgavekøposter, som styres med følgende Parameterstreng:
- ”RATING”: Opgavekøpost der automatisk opdaterer nøgletal for alle debitorer med et gyldigt CVR-nr.
- ”CUSTOMER”: Opgavekøpost der automatisk opdaterer kundeinformation (Baseret på opsætningesfelterne under ”Opdater kundefelter”). Den gør dette for alle med et gyldigt CVR-nr.
- ”CHECKMONITORING”: Opgavekøpost der automatisk kontrollerer om overvågningen er aktiv for en kunde. Kigger på alle kunder med gyldigt cvr. Benyttes hvis overvågning sættes fra Risika Dashboard.
- ”MONITORING”: Opgavekøpost der automatisk tilføjer alle kunder med gyldigt cvr. Til live-overvågningen hos Risika.
Opgavekøsposter kan indstilles inde i opsætningen til Risikas kreditmodul. Opgavekøposter er beskrevet yderligere i beskrivelsen til opsætning af Risika modulet. Jeres IT-afdeling kan formentlig hjælpe med opsætning af opgavekøposter. Kontakt os endelig hvis I skal have hjælp til dette.
Overvågning af kunder
I har også mulighed for at overvåge kunder inde på Risika platformen, i gennem NAV/BC. Dette kan i gøre ved at klikke på "Risikas kreditmodul" og herefter på "Overvåg virksomhed".
Her bliver virksomheden automatisk tilføjet til jeres standard overvågningsliste.
Når virksomheden bliver overvåget, så kan I slå det til, at I modtager emails, så snart jeres overvågede virksomheder har en ændring. Dette kunne f.eks. være hvis virksomheden er ved at gå konkurs, hvis de får en ny Risika score eller ligende.
Du kan læse meget mere omkring overvågning af kunder her, samt hvordan du slå det til via dette link: https://help.risika.dk/overvågning
Video guide til Risikas NAV/BC integration
I denne video, vil vi gennemgå hvordan du kan bruge Risikas integration til jeres NAV/BC. Derudover, så kommer vi også ind på selve opsætningen af integrationen.