Med Credit Request funktionen fra Risika, bliver det nemt for jeres salgsorganisation at indsende anmodninger omkring forhøjelse af kreditmaks. Samtidig er Credit Request et værktøj til jeres økonomiafdeling, som dermed har et centralt sted at håndtere den slags sager.
Indholdsfortejnelse
- Indsendelse af kreditanmodning
- Fra Kredittjeksiden
- Fra jeres eget system
- Udfyld formularen
- Håndtering af kreditanmodning
- Samlet overblik af kreditanmodninger
- Gennemgå anmodningen
- Resultat af kreditanmodning
- Hjælp eller spørgsmål?
Indsendelse af kreditanmodning
Fra kredittjeksiden
Hvis du, eller jeres sælgere, ønsker at indsende en anmodning om forhøjelse af kreditmaks på en ny eller eksisterende kunde, så kan dette gøres direkte inde fra Kredittjeksiden på Risika.
Hvis funktionen er slået til, så skal du blot klikke på "Request override".
Fra jeres eget system
Som alt andet hos Risika, så er det muligt at anvende vores API til at integrere med jeres egne systemer.
Med Credit Request funktionen, så kan knappen som normalt findes inde på Risika platformen, nemt blive indsat i jeres eget system, f.eks. jeres CRM system, hvor sælgerne arbejder til dagligt.
Udfyld formularen
Når man klikker på "Request override" fra enten Risika eller jeres eget system, så dukker denne formular op, som sælgeren så skal udfylde med informationer, som sendes videre til jeres økonomiafdeling.
Her skal relevante informationer såsom betalingsbetingelser, kontrakt startdato m.m. udfyldes, desuden er der mulighed for at sælgeren kan tilføje kommentarer til anmodningen.
Når anmodningen er udfyldt, skal man blot klikke på "Submit", og så vil jeres økonomi afdeling modtage en email omkring at der er kommet en ny anmodning.
Håndtering af kreditanmodning
Samlet overblik af kreditanmodninger
Når der er indsendt en kreditanmodning fra jeres salgsteam, så kommer denne anmodning direkte ind i "Kreditoverskridelses" sektionen, inde under indstillinger.
Det er herinde alle anmodninger kan findes.
Her er det nemt at se, hvilke der allerede er taget stilling til, hvilke I enten har forhøjet eller afvist kredit på og hvilke nye der er kommet, som jeres team skal tage stilling til.
Gennemgå anmodningen
Når du skal gennemgå en ny anmodning, så klikker du ind på anmodningen, hvor alle informationer, som sælgeren har udfyldt, nemt bliver vist.
Baseret på de oplysninger, samt informationerne du finder på virksomheden fra Risika, kan du tage en beslutning om hvorvidt du vil give højere kredit, eller afvise anmodningen.
Når du har truffet din beslutning, så skal du blot klikke på "Submit". Herefter vil den nye kreditgrænse blive vist på Risika platformen, eller direkte inde I jeres CRM eller ERP system, hvis det er forbundet med Risikas API.
Resultat af kreditanmodning
Herunder ses en virksomhed, hvor der er blevet godkendt en højere kreditmaks på 10 millioner kroner, hvor kreditmaks før "kun" var på 5 millioner.
Har du brug for hjælp?
Hvis du har brug for hjælp til funktionen, eller vil du gerne høre mere om den, så må du endelig tage fat i os. Du kan bl.a. skrive direkte til os på contact@risika.com, hvor vi ser frem til at modtage din henvendelse.
Vi giver også gerne en demo af hvordan funktionen fungerer i praksis hvis dette er relevant.